Turistika

Krajina obce

Naše obec Bernartice nad Odrou se nachází v Chráněné krajinné oblasti Poodří, nedaleko okresního města Nový Jičín. Milovníci krásné přírody si přijdou na své. Z Panského kopce je nádherný výhled na Moravskou bránuOderské vrchy. Řeka Odra nabízí podmanivou krajinu ve své nivě, kde jsou louky, tůně, zachovalé lužní lesy a přirozené meandry řeky. Na své si přijdou i rybáři. Raritou obce je významná technická památka lesní mlýn s úplným mlýnským zařízením včetně činného vodního kola. Horní polovina obce se také může kochat nevšedním pohledem na zříceninu hradu Starý Jičín.

Pokud se chcete nechat více vést, nenechte si ujít tradiční turistickou akci Podzimní pohledy na Moravskou bránu. A pokud se chcete spíše podívat do centra dění, tak si nenechte ujít každoroční akce, které se v naší obci pořádájí - je to například Den obce, květnová pouť, hasičské závody, lampiónový průvod, stavění a kácení máje a spousta dalších kulturních aktivit, pro které je naše obec typická. Více v kalendáři akcí.

Obec a okolí nemusíte poznávat pouze pěšky či na kole, ale i z koňského hřbetu. Tuto možnost nabízí Penzion u Haitlů. Manželé Haitlovi zahájili v naší obci v roce 1994 chov Starokladrubských koní. Jedná se o majestátní koně, kteří  mají svou hrdost, ale jsou oddaní svému majiteli a vždy připraveni k práci. Chovatelé nabízejí sedlový a kočárový výcvik koní, ustájení koní, kurzy jízdy spřežením, vozatajské služby, vyjížďky na koni a další aktivity.

Více informací o chovu se dozvíte na www.kladrubaci.webnode.cz

Cyklotrasy

Obec Bernartice nad Odrou a její okolí je jako stvořené pro cyklistické výlety. Po sportovním výkonu můžete spláchnout žízeň v Restauraci u Bříz nebo v hospodě U Odry. Pro inspiraci jsou zde vypsané dvě cyklostezky, které jsou nejblíže naší vesničce. Pokud se chcete podívat i někam dál v oblasti Poodří, podívejte se na cyklostrasy na stránkách Moravskolezského regionu.

Po stopách J. A. Komenského

Délka 38 km, středně náročná trasa, vhodná pro všechny typy kol

Fulnek – Jerlochovice – Tošovice – Odry – Vražné – Jeseník nad Odrou – Bernartice nad Odrou – Suchdol nad Odrou – Kletné – Fulnek

Z náměstí ve Fulneku vyjedete po cyklotrase č. 6079 ve směru na Moravské Vlkovice, po 2,5 km však odbočíte doleva směrem na Tošovice a Odry. V centru Oder se napojíte na trasu č. 503 přes Vražné a Jeseník nad Odrou (na křižovatce na okraji Vražného se můžete odbočit vpravo a dojet k rodnému domu J. G. Mendela v Hynčicích – zajížďka 3 km). Zhruba 2 km za Jeseníkem nad Odrou odbočíte doleva na cyklostezku č. 5, po které projedete přes Bernartice nad Odrou. Na křižovatce za železničním přejezdem 4 km za konci obce odbočíte doleva na cyklostezku č. 6078, po které dojedete přes řeku Odru, Suchdol nad Odrou a Kletné až do Fulneku.

Výlet kouzelným Novojičínskem

Délka 39 km, středně náročná trasa, vhodná pro trekkingová a horská kola

Nový Jičín – Starý Jičín – Palačov – Lešná – Jasenice – Hostašovice – Hodslavice – Mořkov – Žilina – Nový Jičín

Z centra Nového Jičína vyjedete po cyklotrase č. 5 přes místní část Loučka do Starého Jičína. Cyklotrasu následujete i nadále přes Starojickou Lhotu do Palačova. Na konci obce na křižovatce tvaru V se dáte vlevo po cyklostezce č. 501 do Lešné. Odtud budete pokračovat dále po trase č. 6124 přes Jasenice a Hostašovice až na křižovatku se silnicí 1. třídy č. 57. Zde se dáte vlevo a pokračujete do Hodslavic, kde odbočíte vpravo na silnici č. 483 ve směru na Mořkov. Na konci Mořkova odbočte ve směru na Životice, Žilinu a Nový Jičín. Z této křižovatky je to zpět do centra Nového Jičína 8 km.

CyklotrasyCyklotrasy

Pěší trasy

Okolí obce nabízí mnoho zajímavých procházek a výletů. Jedním z nich je výlet do Nového Jičína a okolí. Pokud se chcete vypravit i někam dál, podívejte se na všechny pěší trasy v oblasti Poodří-Moravské Kravařsko. K návštěvě doporučujeme určitě zřiceninu hradu Starý Jičín, Panský kopec, a dále zámky v Kuníně a v Jeseníku nad Odrou.

Výlet do Nového Jičína a jeho okolí

Délka 28 km, nenáročný výlet

Nový Jičín náměstí – Svinec – Starý Jičín zřícenina – Kojetín – Hodslavice – Nový Jičín

Výlet můžete začít prohlídkou historického centra města Nového Jičína – nabízí se Masarykovo náměstí s většinou renesančními domy, kašnou a morovým sloupem, nebo nedaleký Žerotínský zámek s trvalou expozicí klobouků. Ze středu města se přes Smetanovy sady dostanete na Skalky, odkud budete pokračovat na Svinec. Dále půjdete do Starého Jičína, kde můžete navštívit zříceninu hradu s vyhlídkovou věží a hradní restaurací. Dále pokračujte přes Kojetín, Straník a Hostašovice do Hodslavic. Hodslavice jsou rodnou obcí Františka Palackého, najdete zde rodný dům s památníkem. Zpět do centra Nového Jičína se dostanete přes Bludovice.

Greenways - drážní stezky

Greenways jsou koridory, které slouží rekreaci, sportu a nemotorové dopravě. Přirozeně existují podél řek, ale využívány jsou i koridory bývalých železničních tratí. Více na stránkách Greenways.

Oblasti Poodří se týká Greenway Krakov–Morava–Vídeň, která spojuje dvě významné středoevropské metropole Krakov a Vídeň. Na území ČR prochází tento koridor severní, střední a jižní Moravou. Díky pestré nabídce přírodních a kulturních zajímavostí, atraktivních cílů, rozmanitému terénu a dostatečného množství služeb pro cykloturisty jsou tyto oblasti ideálními místy pro cykloturistiku. Dvě páteřní stezky v celkové délce 550 km jsou osou celého koridoru. Jsou rozděleny do jednotlivých etap tak, aby návštěvníkům umožnily shlédnout co možná nejvíce atraktivit a zajímavostí v dané oblasti. Na území severní Moravy je to především podhůří Beskyd se svou typickou rozptýlenou slezskou zástavbou, okolí Žermanické přehrady vybízející k vodním sportům nebo malebná příroda Chráněné krajinné oblasti Poodří.

3D Mapy

Prohlédněte si 3D model obce Bernartice nad Odrou.

K prohlížení 3D vizualizace je potřeba nainstalovat uživatelskou prohlížečku TerraExplorer. Informace k ovládání prohlížečky se dozvíte v nápovědě. Nastavení kamery se zobrazí korektně pouze v prohlížeči Internet Explorer - ostatní prohlížeče zobrazí pohled na celý Moravskoslezský kraj.